Bancuri ardeleni stiintifici, glumeti si revolutionari

Un ardelean si un lepros stau in inchisoare. La un moment dat,
leprosului ii cade o ureche… o ia si o arunca pe geam. Dupa un
timp, leprosului ii cade nasul… il ia si il arunca pe geam.
Dupa un timp, leprosului ii cade un deget… il ia si il arunca
pe geam… Ardeleanul nu mai suporta:
– No, dupa cum bag de sama, ‘mneata vrei sa evadezi!
* * *

Legea lui Arhimede – varianta ardeleneasca: “Un lucru cioflincat
intr-un tau pociomostaste hapt atita apa pont cit ii tarhetu’ lui.”
* * *

Horea se afla in fata motilor infuriati, inarmati cu furci si coase.
Horea: Apai mai rabdam, motii miei, sa murim noi de foame si grofii
sa huzureasca pe spinarea noastra?
Motii : Nuu, Horea, pe ei!
Horea: Apai mai rabdam, motii miei, ca noi sa traim in frig, in
cocioabe, in timp ce grofii au palate?
Motii : Nuu, Horea, pe ei!
Horea: Apai mai rabdam, motii miei, ca noi sa n-avem nimica, iar
grofii sa piarda banii nostri pe la jocuri de carti prin cazinourile
din Europa?
Motii nimic, liniste mormintala! Horea e descumpanit si se uita la
un mot mai batrin care intr-un tirziu ii zice:
– Horea, dragul tatii, nu fi asa miniat, poate ca nu i-o intrat
tromfu’! (in Ardeal, tromf =atu la jocuri de carti)
* * *

Doi ardeleni la oras, sunt cazati intr-un hotel la etajul 20, iar
liftul nu merge. Se apuca ei sa urce pe scari. Pe la etajul 5,
Ion catre Gheorghe:
– Gheo, am sa iti zic ceva …
– Lasa-ma in amaraciunea mea, imi zici cand ajungem …
Dupa inca vreo 7 etaje, Ion:
– Gheo, trebe sa-ti zic ceva …
– Lasa-ma Ioane, imi zici cand ajungem, acu lasa-ma in pace!
In fata usii, Gheorghe catre Ion, gafaind ca o locomotiva:
– Ia zi acuma ce voiai sa-mi zici.
– Am uitat cheia la receptie!…
Se apuca ei sa coboare… Dupa vreo 5 etaje, Ion vrea sa zica ceva.
– Lasa-ma in pace. Imi zici jos! Alte 7 etaje, Ion vrea sa spuna ceva,
Gheorghe enervat il opreste. Ajung sleiti la receptie, Ion:
– Mai Gheo, tu chiar nu stii de gluma?
* * *

O Femeie sta la ocazie in Apahida. Opreste o masina. Femeia:
– Bade, sui pe mine pan’ la Cluj?
Soferul:
– Sui, sui, dar cine mai mana motorul?
* * *

Un ardelean, Ion, care voia sa plece in Germania il intreaba pe un vecin
de-al lui ce sa faca deoarece nu stie limba germana.
– Nu-i bai. Limba germana-i ca la noi, doar ca tre’ sa vorbesti mai rar.
Zis si facut. Ajunge Ion la Hamburg, intra intr-un bar si spune:
– Bu-na zi-ua!
– Bu-na – raspunde barmanul la fel de rar.
– Da-ti-mi si mi-e o be-re.
– Po-f-tim be-rea.
Dupa primele inghitituri Ion spune:
– Eu su-nt de la Tu-r-da. Tu de un-de es-ti?
– To-t di-n Tu-r-da.
– Na… pai atunci de ce vorbim nemteste?
* * *

Stiti ca “O brad frumos” a fost compus de un ungur?
Daca era de un roman ar fi fost “Un brad frumos”.
* * *

– Ia povesteste, Gheo, cum o fo’ cu accidentul de masina?
– Apoi, o fost ase: noi am mars pa drum tat ‘nainte si cand drumu’ o
luat-o spre stanga, noi tat ‘nainte..
* * *

In Ardeal, el si ea in noaptea nuntii:
– Draga mea, vrei mai intai una mica?
– Valeu, ai doua?
* * *

Un ardelean slabanog si in varsta in trenul de Constanta , in compartiment
cu un grup de tineri.
– Mergeti la mare, copii?
– Da, bade.
– Pai va rog si eu ceva, ca sunt cam batran si obosit. Daca adorm, sa ma
treziti si pe mine sa cobor la Medgidia, bine?
– Da nene, dormi linistit.
Adoarme profund tipul, tinerii se apuca de cantat, de jucat carti… cand
se uita pe geam la un moment dat, trenul era deja oprit in Medgidia.
Intra in panica, il trezesc pe bade…
– HAI TATAIE CA E MEDGIDIA!!!
Trenul se pune in miscare…
– Pai cum sa fac sa cobor din mers, ca imi rup gatul?
– Bre, sa faci cum iti spun eu, il invata unul, dupa ce sari din tren o
iei la fuga pe peron odata cu trenul, ca sa nu-ti pierzi echilibrul si
dupa aia incetinesti si te opresti.
Zis si facut, sare badie, o ia la fuga pe langa tren. Tinerii rasufla
usurati ca l-au ajutat.
Dupa cinci minute apare ardeleanul in compartiment. Stupoare!!!
– Ce s-a intamplat, bre?
– Mai copii, am facut cum m-ati invatat voi, am luat-o la fuga pe langa
tren si cand sa incetinesc, pe la ultimul vagon, o namila de om m-a luat
de subtioara:
– Hai, tataie, ca te ajut eu, hopa sus …

Leave a Reply

